PROJECTE


                      7 D'ABRIL: Dia Mundial de la Salut


Per què es celebra avui el Dia Mundial de la Salut?

Per què és important per nosaltres?

Què és l'OMS?

A qui es dedica la celebració del Dia Mundial de la Salut aquest any?

Com ho pots celebrar tu avui? 

Fes clic en els següents enllaços i trobaràs les respostes a aquestes preguntes...

Día Mundial de la Salud

7 d'abril de 2020, día de...


Repte d'avui:

Aquest any: quedate en casa y evita la propagación del coronavirus!

Què anam a fer per a celebrar-ho?
Explica amb fotos o amb un vídeo que fas en un dia de confinament a casa per dur una pràctica de vida saludable...
Penja-les al Blog!


........................................................................................................

COM FER QUE LA GENT MENGI DE MANERA  SALUDABLE I ALTERNATIVA! 
segón projecte del curs



Fa dies que som a casa i com no teniu les carpetes del projecte, us ho he recollit tot en un document.

Llegiu -lo amb tranquilitat per re-situar-vos de nou!

Ho podeu compartir amb els vostres pares o mares!


 FES CLIC AL DAMUNT D'AQUEST ENLLAÇ PER LLEGIR TOT EL DOCUMENT: 


Recordau com explicar el camí dels nutrients?

Aqui teniu els dibuixos que vareu fer per grups per explicar-ho



Per si  voleu, podeu tornar a veure el vídeo de la col.lecció Happy learning


Després d'explicar el camí dels nutrients amb el dibuix cada un i cada una de voltros ho va explicar per escrit.
Us deixo les imatges que varem veure per recordar-ho i poder entendre - ho millor tot el procès de la digestió i la funció de la nutrició.




Heu llegit tot el document del projecte clicant a l'enllaç?

Com no sabem quan podrem tornar a l'escola, hem de continuar treballant...

Sabem que teniu pendents acabar els menús amb el programa de CANVA ( a veure si podrem!)  i també poder fer l'informe de l'anàlisi de les dades recollides amb les graelles de les diferents classes per saber si a l'escola menjam de manera saludable o no, però mentres, ho anem a fer amb el menú de casa.

5è OBJECTIU DEL PROJECTE:

CONÈIXER I EXPLICAR ELS PRINCIPIS D'UNA DIETA EQUILIBRADA.


TASQUES PER FER AQUESTS DIES A CASA.

 DATA PER ENVIAR: 

DIJOUS 2 D'ABRIL

TASCA Nº1.- QUÈ HEM DE FER?

ANALITZAR EL MENÚ QUE FEM A CASA. IDENTIFICAR I EXPLICAR SI SEGUEIX ELS PRINCIPIS D'UNA DIETA EQUILIBRADA.

COM HO HEM DE FER?

ESCRIURE EL MENÚ EN UNA  GRAELLA  COM AQUESTA  I ESCRIURE DEVORA A QUIN GRUP DE NUTRIENTS PERTANY. Tots hem de fer el menú d'un dia, com a mínim, si algú vol fer-ho de tres dies, perfecte. Però tots: el menú d'un dia

DIA de la setmana:
..............................
Què menjo ?
Grup de nutrients 
Quan m'aixeco al mati



A mig mati



Per dinar



 Mitja tarda



Per sopar





Aquestes imatges et podran ajudar per saber si la teva dieta està equilibrada;


TASCA nº 2.- QUÈ HEM DE FER?

Desprès de fer la graella on has escrit el teu menú , explica i argumenta  per escrit , mínim un text de 5 línees, perquè el teu menú segueix els principis d'una dieta equilibrada.

¨Carmen Cuadras, l'infermera,  ens va explicar que per a que una dieta fos equilibrada al llarg del dia havíem de respectar les proporcions entre:
- Aliments que ens donen energia, com els carbohidrats.
- Aliments que són importants per l'estructura del nostre cos, com les proteïnes.

- Aliments que ajuden a regular els processos químics de dins el nostre cos, com les fruites i les verdures.¨

TASCA nº3.- RECOMANACIONS D'ESMORZARS SALUDABLES

Llegeix el full de les recomanacions d'esmorzars saludables, hi ha idees per fer patés vegetals.



Fes un paté vegetal i escriu la recepta de com ho has fet, recorda seguir les passes del text instructiu
el de d'una recepta que trobaràs a la pàgina de treball de llengua en el blog.

Quan tenguis les 3 tasques les has d'enviar per mail!
Organitza't, no les facis totes en un mateix dia, però recorda: dijous dia 2 han d'estar enviades.
Bona feina!😉
Si teniu dubtes, ho podeu escriure per aquí... 




............................................................................



ENS ORGANITZEM, primer projecte del curs

Durant els primers dies d'escola varem fer diverses  activitats per organitzar  els diferents aspectes de la nostra aula.

Participar de manera activa, expressar les nostres idees, argumentar, compartir i arribar a acords ens va permetre  ser partícipes  dels aspectes organitzatius de l' aula on estam convivint aquest curs.

                      Com podem organitzar l'espai ?

Cal organitzar l'espai on anem a conviure tot aquest curs per estar-hi bé!

Se'ls propossa en petits grups fer un plànol tenint en compte les diferents necessitats que hem compartit.






Cada grup exposa i argumenta la seva proposta.




Entre tots arribem a uns acords i feim un plànol general decidint com poder distribuir-ho tot en un espai que serà la nostra aula i també l'ambient Darwin, l'ambient científic. Per tant hem de pensar bé les necessitats de materials, mobiliari, organització que hi ha a un aula i les que hi ha a l' ambient .




Prenent les messures de l'espai i fent càlculs de les messures del mobiliari, l'organització ens queda com l'ha dibuixat en Chakir.


CLAUDIA I JADIRA FAN DE SECRETARIES I
VAN ESCRIVINT ELS NOSTRES ACORDS






Per grups varem obrir capses i completar les llistes de necessitats. En Juan, en Dani i na Rosa ens varen ajudar!

Al moment d'obrir les capses ho anem distribuint pels diferents espais. prenem decisions, ens posem  d'acord, classifiquem i ordenem materials.



I mentres obrim capses, feim la llista del que ens farà falta, prenem consciència i responsabilitats del valor d'organitzar-ho  entre tots i totes i de les nostres necessitats.




Gràcies a n'Adrian, com a fotògraf,  tenim tot aquest recull de fotos d'aquell dia!


Identitat del grup
                  
Comença el darrer curs que estarem a l'escola i  serà el darrer curs que estarem junts a SA JOVERIA.


Com organitzarem el nostre temps?

Expliquem  i compartim el nostre horari.
Com l'hem organitzat i quins canvis suposa en relació al curs passat.

Els dilluns al mati serà el moment de l'organització setmanal i d'enregistrar les coses importants que passaran cada setmana: aniversaris, sortides, alguna visita, conferències...
Dimarts, dimecres i dijous seran els matins dels ambients. I als altres moments podrem fer el nostre projecte, anar a educació física i tenir les classes d'anglès. Diferent dels altres anys és que la música també la farem en temps d'ambients.

Com s'organitzarà el grup?

Serà important que cada un i cada una sigui responsable de les seves coses, però com a grup cada setmana hi haurà alguns que seran els responsables d'algunes tasques organitzatives de la classe. 









12 comentaris:

  1. bon dia rosa,que fotografies mes divertides habeu posat!

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. hola Diego!! Moltes gràcies, em fa molta il·lusió que t'hagin agradat

      Suprimeix
  2. Hola Diego & family...
    Estic contenta que t'hagi agradat!
    Aviat penjaré més!
    Com estau? Estàs bé? Vas fent les feines?
    Us trobem a faltar!

    ResponSuprimeix
  3. hola a tothom ,soc na Olivia ,no entenc la segona activitat me la podeu esplica

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Hola Olivia,
      Si preguntes per la segona tasca del projecte està relacionada amb la primers.
      Primer has d'escriure el menú d'un dia, com a mínim, que fas a casa.
      D'aquest menú has de dir a quin grup de nutrients pertany...tens els documents del projecte per ajudar-te! o la diapositiva que surt al blog!
      I després ja la tasca 2 és fer un text escrit, mínim de 5 lines, per explicar i argumentar perquè penses que el teu menú segueix els principis d'una dieta equilibrada.
      És a dir si amb els plats que tu poses al teu menú hi ha un equilibri dels grups dels nutrients, com ens va explicar l'infermera:

      ¨Carmen Cuadras, l'infermera, ens va explicar que per a que una dieta fos equilibrada al llarg del dia havíem de respectar les proporcions entre:
      - Aliments que ens donen energia, com els carbohidrats.
      - Aliments que són importants per l'estructura del nostre cos, com les proteïnes.

      - Aliments que ajuden a regular els processos químics de dins el nostre cos, com les fruites i les verdures.¨

      Espero que t'hagi ajudat la resposta,
      Besitos,
      Rosa

      Suprimeix
  4. Hola Rosa , a yo no m'agrada el paté podria fer un batut o un suc de fruites.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Hola Samanta,
      No t'agraden els patés vegetals? Ummm, són molt bons, prova'ls algun dia!
      Però no et preocupis, doncs fer un batut.
      La proposta del paté era just per això perquè a vegades ens és difícil menjar alguns aliments i els patés vegetals, són receptes fàcils per fer i picant,pincant amb palets de pastanaga, es mengen molt bé.
      Però no hi ha problema Samanta, fes el batut i ens expliques com l'has fet amb la recepta.
      Besitos,
      Rosa

      Suprimeix
  5. Hola Rosa, por donde te tenemos que enviar los deberes?

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Por el e-mailde la clase(elsinvenciblessajoveria@gmail.com).

      Suprimeix
  6. He hecho a receta del paté,pero no lo he hecho,¿se puede hacer la receta sin haberla cocinado?

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Chakir,
      Has de fer la recepta del menjar que tú facis.
      No t'agrada l'Hummus?
      Ummm, és molt bo amb uns palets de pastanaga!
      Prova de fer-ho, fes el text instructiu de la recepta i que el mengin a casa la family!
      Besitos!

      Suprimeix
  7. Bon dia Claudia,
    Exacte pel mail de la classe!
    Besitos!

    ResponSuprimeix

SANT JORDI 2020

FELIÇ DIA DE SANT JORDI INVENCIBLES